צליל כהן

מה הופך את עולם ה״מסכים״ לנחשק, ומדוע דור ה-Z מכור אליהם?

"כחלק מהמחקר שלי בחנתי מה מתקיים בעולם הוירטואלי ואינו מתקיים בעולם המציאותי." מסבירה צליל "הזמן, הוא המצאה של בני אדם, והוא מאפיין בסיסי שמתואר ע״י התמשכות הקיום בחלל ובמרחב."

"זמן" מתקיים כאשר סוף וחזרתיות מתקיימים גם הם.

 הפטינה למשל הוא התהליך שעובר אובייקט בעולם האמיתי ויוצר בלאי של בדים, והוא אינו מתקיים בעולם הוירטואלי. ניתן לומר שהמקבילה של הפטינה בעולם הוירטואלי הם הוירוסים והבאגים הפוגעים במערכת המחשב. הדוגמא הבולטת ביותר לכך הוא וירוס ה- ״memz” שהורס את המחשב לחלוטין, תוך מספר שניות קופצות תיקיות וחלונות רבים, ורגע לאחר מכן הם ״נשאבים״ לתוך ה-״אין סוף״. לרגע אחד ניתן לומר שלאותן תיקיות יש משך קיום בחלל ובמרחב (זמן), בדיוק כמו שקורה במציאות.

האם "שאיבה" היא  מונח זמן חדש שהמציא דור ה-Z? 

בפרויקט אני מדמה שאיבה בכמה טכניקות, וכל עיצוב "נשאב" למשהו מתוך העולם האמיתי.