זהר חן

תרבות המדיה החברתית מחייבת אותנו לייצג אושר, אך אושר במהותו הוא תחושה ארעית וברת-חלוף שלא ניתן לאחוז בה לזמן ממושך.

"דרך המחקר על אושר, הגעתי ל"מהנדסי האושר" בחברת דיסני אשר מצאו דרך למנף את הפסיכולוגיה האנושית לכדי חמישה פרמטרים ליום  המאושר האידיאלי – ציפייה, טקס מעבר, ליבה, הפתעות ו"נשיקת לילה טוב" (הגרנד פינאלה – מופע הזיקוקים)" מסבירה זהר.

הבחירה בנושא מופשט הביאה איתה אתגר מפני שאין לו ויזואליזציה ברורה, ולכן נעשה שימוש בפרמטרים ובכלים הנדסיים בעיצוב הקולקציה- שימוש בחומרים כמו פרספקס, ברגים ואומים, משאבה ומערכת צינורות ועוד.  במחקרה ניסתה להבין -האם אפשר להנדס אושר? האם ניתן לייצר בגדים מאושרים? והאם לבגדים יש היכולת להפיג בנו מתחים, להשיג תחושת פליאה, אסקפיזם ויצירת רגעים של אושר.

Website -Home | My Site 1 (zoharchen1.com)